ورود به عصر داده و اطلاعات، تمامی کسب و کارها و سازمان ها را تحتالشعاع خود قرار داده است؛ بطوریکه با استفاده از داده و تحلیل آن، به خلق ارزشهای نوینی میپردازند.
امروزه این ارزشها در منبعی تحت عنوان "عظیمداده" یا همان Big Data نهفته میباشد. دادههایی که دارای ویژگیهای چالش برانگیز تنوع (variety) زیاد، حجم (volume) بالا و تغییرات (velocity) سریع میباشند، در خانواده عظیمداده قرار میگیرند.
کانال تحلیلگری عظیمداده و کسب و کار، به منظور انعکاس فعالیتهای گروه تحلیلگری عظیمداده و کسب و کار(BDBA)، با همکاری جمعی از دانشجویان علاقمند دانشگاه تهران، به سرپرستی و راهنمایی "دکتر سعید روحانی" (عضو هیات علمی گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران) بنیان نهاده شده است.
قصد بر این است که این کانال محملی جهت ارائه خدمات متنوعی شامل: آموزش، اطلاعرسانی، ترویج، پژوهش، مشاوره و ارائه خدمات سازمانی و آزمایشگاهی (Business Analytics Lab) در زمینه تحلیلگری کسب و کار و عظیمداده باشد.
ما در این کانال بخشهایی مانند:
معرفی کتابهای تخصصی و علمی مرتبط،
?? معرفی ابزارها و نرم افزارها،
تشریح نمونههای کاربردی (Case Study)،
ویدئوهای آموزشی،
اطلاعرسانی رویدادها
مرور منابع علمی و کاربردی
تحلیل گری کسب و کار و عظیمداده (BDBA) را پوشش خواهیم داد.
@BigData_BusinessAnalytics
موضوع مطلب :